Een werkdag van Marleen ziet er elke dag anders uit: “Meestal start ik op kantoor, maar regelmatig ook op een andere locatie. Bijvoorbeeld bij een werkgever. Eén dag per week is vaak gevuld met verschillende interne overleggen. En de rest van de dagen worden flexibel ingepland. Dat varieert van bedrijfsbezoeken, vaak met klanten voor een kennismaking gesprek tot overleggen via Teams met werkgevers en of collega’s en andere netwerkpartners. In de corona periode heb ik ervaren dat de overleggen via teams toch wel erg praktisch zijn omdat het minder reistijd kost. Voor bepaalde overleggen is dit nu nog steeds zo.”
Wat Marleen vooral belangrijk vindt is om mee te bewegen met wat op dat moment belangrijk en nodig is voor haar klanten. “Dat kan variëren van het organiseren van een bedrijfsbezoek, bijeenkomst of banenmarkt tot een persoonlijk gesprek. De groep klanten waar ik voor werk is erg divers, zoals re-integratie/participatie, statushouders, nuggers (niet uitkeringsgerechtigden) en Oekraïners.”
Als Marleen klanten een stap dichter naar de arbeidsmarkt heeft kunnen brengen, bijvoorbeeld met een mooie (proef)plaatsing, werkstage of goed gesprek is haar werkdag geslaagd. Dat is ook zo als ze een werkgever met een goed advies heeft kunnen helpen, een mooie bemiddeling tot stand heeft gebracht of als ze heeft kunnen meedenken in een project of proces.
Marleen: “Ik zie mooie initiatieven van werkgevers die mensen met diverse achtergronden een kans willen geven binnen hun bedrijf. En ik hoop dat steeds meer werkgevers zich hiervoor bij ons gaan melden! We hebben alle werkzoekenden voor de toekomst nog hard nodig en daar kunnen wij nu al samen mee aan de slag. Door onder andere jobcarving of het bieden van parttime banen kan een werkgever medewerkers ontlasten in werkdruk en tegelijkertijd een werkzoekende op een laagdrempelige manier laten instromen.”
Contact